[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zakupiony pod budową Supermarketu grunt o powierzchni 1 ha zlokalizowany jest w sąsiedztwie działki, gdzie Petrochemia Płock S.A.buduje stację paliw.Ponadto Supermarket znajdowałby się w bliskiej odległości (około 8 km) drogi dojazdowej do autostrady A-4 Wrocław-Katowice, a także na terenie kompleksu przemysłowego APC „Metalchem” o dużym potencjale wzrostu zatrudnienia.W ramach tego kompleksu funkcjonuje 40 firm zatrudnionych 2 tys.pracowników, a w najbliższej przyszłości należy spodziewać się, zważywszy na fakt, że jest to centrum przemysłowe Opola, znacznego przyrostu liczby zatrudnionych.Na obszarze o promieniu 4 km wokół Supermarketu mieszka około 20 tys.ludzi, natomiast w pobliskich miejscowościach odległych o 8-10 km dodatkowo 10 tys.mieszkańców.Do miejscowości tych (Przywory i Kąty Opolskie, Chorula, Miedziana, Kosowice, Kamieniec Śląski i Tarnów Opolski) prowadzi droga bieżąca obok miejsca lokalizacji planowanego Supermarketu.Zatem istnieją podstawy, aby oszacować średnią liczbę klientów Supermarketu na poziomie 4,5 do 5 tys.w ciągu jednego dnia.Reasumując potencjalny popyt ze strony lokalnych klientów może się ukształtować na poziomie przekraczającym zdolność podaży projektowanych pawilonów handlowych.W ostatnim okresie detaliczny rynek artykułów spożywczych rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie.Istniejące sklepy są modernizowane, powstają nowe.Jest to efekt rosnącego popytu gospodarstw domowych na usługi kompleksowej sprzedaży w dogodnych porach i komfortowych warunkach, a także rosnącej zamożności rodzin oraz dyskontowania przyszłości przez licznych inwestorów tej branży.Dostrzegły to również firmy zachodnie.Gra toczy się o dużą stawkę.Nowo powstałe i istniejące firmy będą konkurować między sobą m.in.jakością towarów i usług, nowoczesnością sklepów, ofertą asortymentu produktów spożywczych i innych wyrobów oraz ich cenami.Aby stawić czoła rosnącej konkurencji firma zawarła umowę licencyjną z organizacją SPAR (Holandia).Przyszłe umowy franchisingowe w ramach tego systemu zapewniłyby sprawną dystrybucję artykułów handlowych, możliwość czerpania korzyści ze wspólnego nabywania towarów, działań promocyjnych i technik handlu detalicznego zaspokajających zmieniające się potrzeby konsumentów.4.7.Polityka sprzedaży - polityka cenowaPrzyjęto założenie, że większość sprzedaży obejmować będzie towary codziennego zapotrzebowania każdego gospodarstwa domowego, znajdującego się w bezpośrednim i dalszym sąsiedztwie sklepów.Ponadto oferta będzie zawierać pełny asortyment suchych artykułów spożywczych, świeżych warzyw i owoców, chemii gospodarczej, kosmetyków i środków higieny osobistej oraz niektóre wyroby przemysłowe.Na podstawie dotychczasowych doświadczeń w zakresie detalicznego handlu artykułami spożywczymi firma zamierza kontynuować obecną politykę sprzedaży.Polega ona na sprzedaży artykułów podstawowego koszyka po cenach minimalnych (minimalna marża) przy założeniu i codziennym monitorowaniu średniej marży sprzedaży na poziomie 16-18%.Po zakończeniu inwestycji planuje się stopniową likwidację sprzedaży w sklepach zlokalizowanych w dzielnicy miasta, gdzie powstanie Supermarket tj.sklepów na ulicy Oświęcimskiej 92 oraz Złotej.4.8.Ilościowy program sprzedaży - przychody ze sprzedaży towarówProjektowane pawilony handlowe zapewnią sprzedaż o wartości nieco ponad 30mln zł/rok.Założono, że po zakończeniu fazy budowy nominalna zdolność sprzedaży osiągnięta zostanie w czasie 2 do 3 tygodni.Przy ustaleniu wartości sprzedaży, w oparciu o dotychczasowe wyniki i analizę rynku konsumenta, przyjęto założenie, że szacunkowy udział poszczególnych grup towarów o wartości sprzedaży netto wyniesie w skali roku w mln zł:- przetwory mleczne - 5,4- mięso, wędliny, drób - 6,2- chemia gospodarcza - 2,4- owoce, warzywa - 2,3- alkohol - 2,6- papierosy - 1,2- pozostałe - 11,2RAZEM - 31,3Zgodnie z harmonogramem realizacji przedsięwzięcia pełna sprzedaż zostanie uruchomiona od połowy stycznia 1999r.w Supermarkecie na ulicy Jodłowej, a w połowie maja 1999r.w Supermarkecie na ul.Oświęcimskiej.Uwzględniając ponadto następujące fakty i przyjmując poniższe założenia:ljeden klient wydaje obecnie na zakupy jednorazowo od 14 do 18zł,lldotychczasowa dzienna obsługa kształtuje się na poziomie 3 tysięcy klientów,llpo zakończeniu modernizacji i budowy przewiduje się dzienną obsługę na poziomie 3 i 4 tys
[ Pobierz całość w formacie PDF ]