[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wynika z celów a następuje z reguł, w wyniku kilku procesów.Zadania (funkcje) logistyki w sensie ogólnym: 1) planowanie, 2) sterowanie i wydawanie dyspozycji, 3) realizacja.Zobacz CZYNNOŚĆ.ZAOPATRZENIE (Abt) - to kompleksowe gospodarowanie wszystkimi niezbędnymi czynnikami produkcji w przedsiębiorstwie.Czynnikami produkcji lub inaczej przedmiotami zaopatrzenia są: materiały, dobra inwestycyjne, usługi, siła robocza, środki finansowe, prawa.ZAPASY MAGAZYNOWE - stanowią bufor między przepływami towarów na wejściu i na wyjściu, powstają gdy czasowa i ilościowa struktura przepływów na wejściu różni się od przepływów na wyjściu.ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNE (Blaik) - logiczny ciąg działań składających się na proces kreowania całościowej koncepcji przedsięwzięć logistycznych w przedsiębiorstwie i w układzie jego partnerów rynkowych oraz proces realizacji (w szerokim znaczeniu) tej koncepcji w odpowiednio ukształtowanych formach organizacyjnych przy wykorzystaniu właściwych instrumentów kierowania i kontroli.Interpretacja koncepcji zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem: jest to całokształt zagadnień merytorycznych wiążących się z wyznaczaniem celów logistycznych przedsiębiorstwa oraz sposobami ich realizacji, usystematyzowanych w sposób odpowiadający ogólnej logice przebiegu procesu zarządzania.ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNO-MARKETINGOWE (Blaik) - wyraz sprzężenia i integracji dwóch koncepcji, tj.z jednej strony - logistyki jako koncepcji zarządzania przekrojowo (w sensie „wiążącym”) zorientowanej na przepływy, a z drugiej strony - marketingu jako zorientowanej rynkowo koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem (zarządzania marketingowego).ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW (Blaik) - koncepcja planowania, sterowania i kontroli za pomocą łańcucha dostaw, obejmującego wszystkie fazy tworzenia i dostarczania wartości logistycznych, od miejsca pozyskania surowców, poprzez produkcję, do ostatecznego nabywcy w celu zaoferowania odpowiednich towarów we właściwym miejscu i czasie, we właściwej ilości i jakości, przy uzasadnionych kosztach, przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii informacji.ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE - Jest to marketing jako rynkowo zorientowana koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem.Całość zagadnień merytorycznych wiążących się z wyznaczaniem celów rynkowych przedsiębiorstwa oraz sposobami ich realizacji.ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE (Kotler) - jest procesem planowania i realizacji pomysłów, kształtowania cen, promocji, dystrybucji towarów, usług i idei mających doprowadzić do wymiany spełniającej oczekiwania docelowych grup klientów i organizacji.Jest to marketing jako rynkowo zorientowana koncepcja zarządzania przedsiębiorstwa.Całość zagadnień merytorycznych wiążących się z wyznaczaniem celów rynkowych przedsiębiorstwa oraz sposobami ich realizacji.Zarządzanie marketingowe integruje procesy produkcji z przygotowaniem i organizacją zbytu.ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE (Kotler) - jest procesem planowania i realizacji pomysłów, kształtowania cen, promocji, dystrybucji towarów, usług i idei mających doprowadzić do wymiany spełniającej oczekiwania docelowych grup klientów i organizacji.ZARZĄDZANIE NA SZCZEBLU NORMATYWNYM - Zabezpieczenie zdolności przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa, w warunkach nasilającej się konkurencji.ZARZĄDZANIE NA SZCZEBLU OPERACYJNYM - realizacja i kontrola podejmowanych działań oraz czynności w przedsiębiorstwie Podstawowymi kryteriami są: potencjał finansowy i efektywność ekonomiczna podejmowanych działań.Zadaniem jest odpowiednie.zabezpieczenie bieżących zdolności ekonomicznych, wykorzystanie istniejącego potencjału tworzenia wartości.ZARZĄDZANIE NA SZCZEBLU STRATEGICZNYM - Tworzenie i rozwój potencjału tworzenia wartości, w celu zabezpieczenia możliwości długofalowego wzrostu efektów i korzyści.Tworzenie potencjału przyszłych efektów i korzyści.Zadaniem jest rozpoznanie, tworzenie i zabezpieczenie odpowiednich realnych przesłanek przedsiębiorstwa umożliwiających realizację celów strategicznych.ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE - Orientuje proces podejmowania decyzji i kształtowania systemu logistycznego i całego przedsiębiorstwa na przyszłe działania długofalowe i potencjalne efekty i korzyści.ZARZĄDZANIE ZINTEGROWANE - całościowa koncepcja obejmująca sprzężone procesy zarządzania na wszystkich szczeblach jego struktury tj
[ Pobierz całość w formacie PDF ]