[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Modele oświetlenia:llokalne modele oświetlenia:l- model Phonga- model Cooka - Torrance'alglobalne modele oświetlenia:l- metody śledzenia promieni- metody energetyczne- połączona metoda energetyczna i śledzenia promieniLokalne modele oświetlenia biorą pod uwagę jeden punkt powierzchni i oświetlające go bezpośrednio źródła światła; światło bezpośrednie.Globalne modele oświetlenia biorą pod uwagę odbicia światła między powierzchniami sceny; światło pośrednie.Lokalny model oświetlenia Phonga:Postrzegana przez obserwatora barwa dowolnego punktu powierzchni obiektu jest sumą:lrozpraszania światła otaczającegollodbicia rozproszonegollodbicia zwierciadlanegollsamoświecenialświatło otaczające (ambient):I= Ia * kaI - obserwowany kolor obiektuIa - światło źródłaka - współczynnik odbicia (ambient color)odbicie rozproszone (diffuse):I= Ij * kd * (N ο L)Ij - światło źródła kd - współczynnik odbicia (diffuse color)odbicie zwierciadlane (specular):I= Ij * (k * ks * cosnα)Ij - światło źródłaks - kolor rozbłyskuk - natężenie rozbłysku n - rozmiar rozbłyskuMetody cieniowania ścianek:lcieniowanie płaskiellcieniowanie Gouraudallcieniowanie PhongalRzutowanie w układzie obserwatora:Aby wykonać rzutowanie należy określić tzw.punkt widzenia:lpołożenie obserwatora (kamery)llkierunek, w którym patrzy obserwatorllrozmiar płaszczyzny rzutowanialTworzenie obrazu monoskopowego.Tworzenie obrazu stereoskopowego.TEKSTURY
[ Pobierz całość w formacie PDF ]