[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ta maszyna jest czymś znacznie bardziej podniecającym odmaszyny do pisania.To telewizor! Z podłączoną z przodu maszyną do pisania!Teraz mamy World Wide Web (jedyna rzecz, jaką znam, której skrót www wymawiasię trzy razy dłu\ej ni\ to, czego jest skrótem) i mamy kolejny podniecający model*.Wielka,śpiewająca, tańcząca, podskakująca, popiskująca, sflashowana broszura.Oczywiście komputer nie jest \adną z powy\szych rzeczy.Po prostu znaliśmy teprzedmioty z \ycia realnego i wmodelowaliśmy je w komputer, aby móc się posługiwać tymcholernym urządzeniem.Powinno nam to uświadomić coś ciekawego.Komputer jesturządzeniem modelującym.*Z powodu specyficznej angielskiej wymowy litery w skrót www brzmi da-blju dablju dablju.Pojmując to, powinniśmy tak\e pojąć, \e mo\emy uczynić z niego model dowolnychrzeczy.Nie tylko takich, które zwykliśmy robić w \yciu realnym, ale tak\e tych, którychrobienie \ycie realne nam uniemo\liwia.Zrobienie czego uniemo\liwia nam broszura? Nocó\, jej najwa\niejszym zadaniem jest przekonać ludzi, aby kupili coś, co masz do sprzedaniai zrobić to, będąc jak najbardziej błyszczącym oraz kuszącym i mówiąc ludziom tylko to, cochcesz powiedzieć.Nie da się przesłuchać broszury.Większość firmowych stroninternetowych wygląda podobnie.Wezmy na przykład BMW.Ich strona internetowa jestwspaniała, genialna i nie odpowiada na pytania.Nie pozwoli się dowiedzieć, co dla innychludzi znaczy posiadać BMW, jakie mieli doświadczenia z tym samochodem, jakie niedostatkii jakie plusy ma konkretny model, jak rzetelne są poszczególne modele, ile kosztuje ichutrzymanie, jak zachowują się na mokrej nawierzchni ani nic podobnego.Innymi słowami człowiek nie dowie się niczego, co ewentualnie chciałby wiedzieć.Mo\esz wysłać do nichmaiła, ale ani twoje pytanie, ani ich odpowiedz tak\e czyjakolwiek inna odpowiedz niepojawi się na stronie.Oczywiście jest mnóstwo stron internetowych, na których ludziei wymieniają się tego rodzaju informacjami, na stronie BMW nie znajdzie się jednak o nichnajmniejszej wzmianki.Prawda jest taka, \e je\eli poszukuje się prawdziwych, dojrzałychinformacji o BMW, ostatnim miejscem, gdzie się je znajdzie, jest www.bmw.com.Ta stronajest prospektem.To samo z British Airways.Ich strona internetowa powie wszystko o firmie z wyjątkiem tego, kto jeszcze lata na tych samych trasach, co oni.Je\eli ktoś chce siędowiedzieć, jaki ma wybór, zagląda na inną z mnóstwa stron, które to powiedzą.Jest to dlaBritish Airways niedobra wiadomość, w ten bowiem sposób firma nigdy się nie dowie, czegowłaściwie ludzie szukają ani dlaczego to, co oferowali, przegrało z konkurencją.Poniewa\ tobardzo istotna informacja, aby spróbować się tego dowiedzieć, BA będzie musiało wysłaćw teren grupy ludzi z kwestionariuszami pomijając fakt, \e ludziom z kwestionariuszamika\dy kłamie.Tymi, którym jak na razie udaje się działać niezwykle dobrze, chłopcy z Amazonu.Odwiedza się ich serwis, poniewa\ jest pełen dostępnych dla wszystkich informacji.Imwięcej jest tam informacji, tym więcej ludzi odwiedza serwis; im więcej ludzi odwiedzaserwis, tym więcej informacji jest generowanych i tym więcej ksią\ek sprzedaje Amazon.Oczywiście nie boją się oni otwartej dyskusji, poniewa\ w odró\nieniu od BMW i BritishAirways nie są odpowiedziałni za produkty, które sprzedają.BMW i British Airways będąpotrzebować du\o czasu, nim zrozumieją, \e są częścią społeczności, której sprzedająprodukty.Nawet jednak Amazon dysponuje niepełnym obrazem.Tak samo jak rzeczywiste sklepy,mo\e rejestrować tylko faktyczną sprzeda\.A co ze sprzeda\ą, której nie dokonali, a niewiedzą, \e jej nie dokonali, poniewa\ jej nie dokonali? Kilka dni temu wszedłem na stronęAmazona, poniewa\ chciałem zamówić na DVD Romea i Julię Zefirellego z 1968 roku.Okazało się, \e coś takiego nie istnieje.Mógłbym kupić film na kasecie VHS, ale nie chcę gona kasecie.Tak więc transakcja wyniosła zero.Nie zarejestrowano w \aden sposób, \echciałem coś kupić ani faktu, \e to, co chciałem kupić, nie było dostępne
[ Pobierz całość w formacie PDF ]