[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.I dla tego dzień sądu ostatniego zwłacza się, \etym nierychlej liczba wybranych wypełnia się, która gdy się wypełni, świat swój koniecwezmie.Z tych zaś członków za radą szatana maści sobie robią, ich przeklętej bezbo\nościsłu\ące.Ale i tej okrutnej zbrodnie ku ohydzeniu tego odstępstwa zamilczeć się nie godzi.Abowiem gdy dziateczek nie zabijają, tedy je szatanom przeklinając oddają.Takowymsposobem skoro się dziecię urodzi, baba jeśli matka nie jest czarownica, dziecię przed komoręjakoby dla ochłodzenia jego, wynosi, a podniósszy go ku gorze, oddaje go Xią\ęciuszatańskiemu Luciferowi, i wszytkim szatanom, co czyni na ognisku nad ogniem.Jako jedenzeznał.Gdy obaczył \e \ona jego, czasu połogu nadzwyczaj inszych białychgłów rodzącychnie dopuszcza do siebie wniść \adnej białejgłowie, oprócz córki własnej, którą jej jakobybabiła, chcąc przyczyny tego doświadczyć, podczas połogu zataił się w domu, gdziewypatrzył porządek świętokradztwa i ofiary szatańskiej sposobem opisanym, to przydawszy\e dziecię, jako mu się widziało, po łańcuchu, na którym kotły wieszają, bez wszelkiejludzkiej pomocy ku górze się mknęło [& ] Czego się on przelększy nie mniej i tego, gdystraszne i ogromne słowa przy wzywaniu szatanów i inszych bezbo\nych obrzędach słyszał, zpilnością \eby dziecię było chrzczone nalegał, a gdy nieśli dziecię do inszej wsi gdzie kościółbył, a droga przez most przypadła, on dobywszy miecza napadł na córkę, która dziecię niosła,mówiąc (co drudzy dwa przy nim idący słyszeli).Nie chcę \ebyś miała dziecię przez mostnosić, bo abo samo o swej mocy przejdzie, abo cię utopię.Zlększy się ona z inszymi ktoreprzy tym były białymigłowami pytały, czy od rozumu odstąpił (abowiem o tym co się stałonikt nie wiedział, oprócz dwu mę\ów którzy z nim byli.) Rzecze on: niecnotliwa białagłowo,twą czarowniczą nauką sprawiłaś, \e się dziecię ku górze po łańcuchu mknęło, uczyń\e teraz,\eby bez przenoszenia samo dziecię przeszło, abo cię w rzece utopię I tak przymuszona poło\yła dziecię na moście, gdy według nauki swojej szatana wzywała, a\ oto znagła dziecięna drugiej stronie mostu obaczono.Ochrzciłszy tedy dziecię, do domu się wróciwszy, gdy ju\córkę świadectwami o czary pokonać mógł, [& ], gdyby był chciał dowodzić winy ofiaryszatanowi czynionej dla tego, i\ sam jeno na nie patrzył i po wyle\eniu połogu córkę z matkąprzed urzędem oskar\ył, i obydwie spalone były, tak\e te\ sposób bezbo\ny, i przeklętejofiary, którego baby za\ywać zwykły, wyjawił się.Ale spytałby kto, co za skutek jest w dziatkach tej przeklętej ofiary (oddanych)?Odpowiedamy, \e jest trojaki.Naprzód, jako zwierzchowna ofiara P.Bogu bywa oddawana wrzeczach pewnych, na przykład w winie, chlebie, zbo\u, a to na znak powinnego poddaństwai chwały Bo\ej, [& ] Które rzeczy P.Bogu oddane, na \adne świeckie potrzeby obracane byćnie mają, według Damascena Papie\a który mówi.Ofiary w kościele ofiarowane kapłanomtylko nale\ą, takim sposobem, \eby je nie tylko na swe potrzeby obracali, ale \eby nimiwiernie szafowali, częścią na rzeczy do chwały Bo\ej nale\ące, częścią na potrzeby ubogichludzi obracając.Tak i dziecię takowe szatanowi na znak poddaństwa i uczciwości oddane(jako poty(m) do chwały Bo\ej obrócone być mo\e.)Druga rzecz jest, którą ta przeklęta ofiara sprawuje: I\ jako w ofierze w której człowieksam siebie Panu Bogu za ofiarę oddaje, przyznawa Pana Boga być swoim początkiem ikońcem: która ofiara zacniejsza jest nad wszytkie insze ofiary od człowieka pochodzące [& ]Tak te\ i czarownica dzieciątko ofiarując szatanowi duszę jego i ciało jako początkowi, ikońcowi potępienia zaleca i oddaje: za czym z trudnością, abo raczej cudownie od długutakiego ludzie wolni bywają.O czym jest historyj nie mało, gdy matki dziatki swoje nieopatrznie i porywcze, abo raczej z szaleństwa, zaraz po porodzeniu szatanom oddawały, jakoz wielką trudnością w dalszym wieku z mocy szatańskiej, w której za dopuszzeniem Bo\ymtrwali, wybawieni byli.Czego jest dostatkiem w Księgach przykładów Panny błogosławionej.Tak\e mianowicie o onym, który i\ przez Papie\a nie mógł być wybawiony, od mocyszatańskiej, posłany po tym do niektórego mę\a świętego, w kraiach wschodnichmieszkającego, i tam z wielką trudnością, za przyczyną naświętszej P.z jurisdikcyjej jegowyrwany jest.Jeśli\e tedy taka pomsta idzie, nie tak dalece za uczynieniem ofiary, jako za gniewliwym iupornym wzbranianiem się na społeczność z mę\em swoim, który stąd potomstwa sięspodziewa.A matka zaraz zagniewana on przyszły owoc szatanowi naznacza mówiąc: Niechto co się stąd zawią\e szatanowi się dostanie [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lo2chrzanow.htw.pl